چگونه در یک یا چند کشور رتبه بین المللی بهتری داشته باشم؟
یک متخصص سئو به دو سوال خواننده در مورد رتبه بندی یک وب سایت در سطح بین المللی پاسخ میدهد - یکی در چندین کشور، دیگری در یک مکان.
ستون امروزی از سئو بپرس، یک بخش ویژه 2 به 1 است که با سوالاتی در مورد رتبه بندی در کشورهای مختلف سروکار دارد. درباره سئو برای تجارت الکترونیک در وبلاگ احسان ایمان زاده میتوانید مطالب بیشتری را مطالعه کنید.
پارت در احمدآباد میپرسد:
یکی از مشتریان من میخواهد در ایالات متحده، استرالیا، کانادا، نیوزلند و آمریکای جنوبی با دامنه uk رتبه بندی کند. آیا باید به آنها پیشنهاد کنم که با دامنه uk بمانند یا یک وب سایت جدید راه اندازی کنند؟ آنها معلمانی را از کشورهای بین المللی جذب میکنند که به دنبال فرصتی بهتر در بریتانیا هستند.
و دزسو در فرانکفورت آلمان سوال مشابهی میپرسد:
وب سایت من در ایالات متحده رتبه بندی نمیشود، فقط در آلمان. برای رتبه جهانی چه کنم؟»
در حالی که این سؤالات دقیقاً یکسان نیستند، اما از این جهت مرتبط هستند که با عوامل و پاسخهای یکسانی سروکار دارند. بیایید در سئوی بینالمللی صحبت کنیم.
موتورهای جستجو برای رتبه بندی بین المللی به چه چیزی نگاه میکنند؟
سیگنالهای زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو هنگام تعیین اینکه کدام کشور مخاطب مناسب یک وب سایت است، در نظر میگیرند، از جمله:
- زبان.
- پسوند دامنه و/یا ساختار URL.
- برچسب گذاری Hreflang.
- برچسب گذاریهای دیگر (زبان HTML و غیره).
- جایی که URL میزبانی میشود.
- هدف گذاری کشور در کنسول جستجوی گوگل
- لینک به سایت.
- محتوای واقعی در سایت
هنگام بررسی اینکه چرا یک سایت در یک کشور خاص نمایش داده نمیشود، باید ترکیبی از همه عوامل فوق را بررسی کنیم.
ما همچنین باید از دید کاربر به سایت نگاه کنیم.
بسیاری از جستجوگران آمریکایی چیزی را از کشور دیگری نمیخرند مگر اینکه آن کشور تنها جایی باشد که میتوانند آن چیز را دریافت کنند. از دیدگاه کاربر به آن فکر کنید.
چرا برای حمل و نقل سریعتر نمیروید؟ چرا از «ساخت شده در [کشور شما اینجا]» پشتیبانی نمیکنید؟
برخی از مدلهای کسبوکار وجود دارند که ممکن است رتبهبندی آنها در همه کشورها منطقی نباشد، مهم نیست چقدر بد بخواهید.
اولین سوالی که باید پرسید این است: "به عنوان یک کاربر، آیا این نتیجه ای است که من میخواهم؟"
اغلب، پاسخ منفی است.
با این حال، برای این پست، فرض کنیم نتیجه ای است که کاربر میخواهد.
وقتی متوجه شدیم که این یک نتیجه مفید برای یک کاربر در آن کشور است، وظیفه ماست که مطمئن شویم وب سایت ما آن پیام را منتقل میکند.
این معمولاً به معنای ایجاد محتوای خاص برای ترکیب زبان/کشور آن کاربر است. اینجاست که تگهای hreflang وارد میشوند.
بیایید به هر یک از سؤالات فوق خاص بپردازیم.
رتبه بندی در چند کشور
پارت، وب سایت شما میتواند فقط با یک دامنه uk خوب کار کند.
اگر من این را راهاندازی میکردم، صفحات زبان/کشور خاصی برای معلمان آن مناطق داشتم. هر یک از آنها مملو از منابع خاص برای مسائل مربوط به ویزا و مهاجرت، تفاوتهای هزینههای زندگی، و مزایا و معایب تدریس در کشورشان در مقایسه با تدریس در بریتانیا است.
من با دقت آن بخشها را بر اساس تحقیقات کلمه کلیدی و عبارات کلیدی خود بهینه میکنم و اطمینان حاصل میکنم که همه برچسبهای hreflang مناسب را در جایی که مناسب هستند تنظیم کرده ام.
برای کسب اطلاعات بیشتر به اجرای Hreflang در وب سایتهای چند زبانه از Dan Taylor مراجعه کنید.
رتبه بندی در یک مقصد بین المللی خاص
Dezsoe، از اینکه وب سایت خود را درج کردید متشکرم. من نگاهی انداختم و خبر خوب این است که میبینم شما در حال رتبه بندی در جستجوی برخی از عبارات کلیدی خود در ایالات متحده هستید.
متوجه شدم که شما از آن زمان تغییراتی ایجاد کرده اید و شروع به بهینه سازی سایت خود کرده اید. به نظر میرسد تغییرات کار میکنند.
شما ویژگیهای زبان HTML را تنظیم کرده اید که اولین قدم خوبی است.
در مرحله بعد، اگر میخواهید در اینجا رتبهبندی کنید، محتوایی در مورد حملونقل بینالمللی و شاید حتی برخی از قیمتگذاریهای ایالات متحده برای محصولات خود اضافه کنید.
با توجه به اینکه این یک سایت تک محصولی خاص است، حتی ممکن است بهتر باشد (برای مشتریان، نه فقط سئو) اگر یک سایت مستقر در ایالات متحده با پسوند دامنه غیر خاص کشور (یا مخصوص ایالات متحده) ایجاد کنید.
به این ترتیب، میتوانید تمام اطلاعات تماس، قیمت، حمل و نقل و غیره خود را به روز کنید تا مختص ایالات متحده باشد. اگر این کار را انجام دهید، میتوانید برچسبهای hreflang را تنظیم کنید.
نگاه کردن به اطلاعات، قیمت و غیره شما به زبان آلمانی باعث میشود که من برای خرید از ایالات متحده کمیمردد باشم.
اگر واقعاً میخواهید در یک بازار متفاوت بفروشید (و رتبهبندی کنید)، باید محتوایی متناسب با آن بازار ایجاد کنید.
خوراکیهای کلیدی
از نظر فنی، هر پسوند URL میتواند در هر کشوری رتبه بندی کند.
با این حال، گاهی اوقات منطقی است که یک سایت جداگانه، بر اساس کشور و پایگاه مشتری خاص خود داشته باشید.
همچنین در مورد کشورهایی مانند چین و روسیه، یک سری چیزهای قانونی عجیب و غریب وجود دارد که ارزش بررسی دارد، اما این یک پست دیگر است.
مهم نیست که در مورد چه راه حل URL تصمیم میگیرید، مطمئن شوید که هدف گذاری زبان و برچسبهای hreflang شما به درستی تنظیم شده اند و محتوای مفیدی برای مردم آن کشور از جمله قیمت، اطلاعات تماس و هر چیزی که برای منطقه/زبان آنها مفید است دارید. .
این کار را به روشی واضح انجام دهید و گوگل باید همه چیز را به خوبی بفهمد.