وب کار

طراحی سایت و سئو

وب کار

طراحی سایت و سئو

علاقه مند به طراحی سایت و سئو
انتشار مقالات و بیان نکات روز در حوزه وب

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

چک لیست نه چندان SEO برای سال 2022

يكشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹ ب.ظ

نویسنده پرفروش، کریس جونز، افسانه‌های سئو را رد می‌کند و توصیه‌های منطقی در مورد سه کاری که نباید انجام دهید ارائه می‌دهد.

سال 2021 سال نسبتا شلوغی برای گوگل و سئوکاران در سراسر جهان بود. غول موتور جستجو همیشه در حال بهبود است، اما در سال گذشته، شاهد تعدادی به‌روزرسانی بسیار مهم بودیم که باعث شد بازاریابان دیجیتال توجه کنند. از پاداش دادن به بررسی‌های دقیق‌تر محصول گرفته تا لغو هرزنامه‌های پیوند، گوگل همچنان به فکر راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر در پلتفرم خود است.

صحبت از تجربه کاربر: بزرگ‌ترین نقطه بحث سال، به‌روزرسانی تجربه صفحه در ژوئن بود که طی چند ماه انجام شد و به ویژه شامل Core Web Vitals بود.

پس از این اتفاق، ده‌ها هزار کلمه در سراسر وب منتشر شد که به افراد آموزش می‌داد که چگونه وب‌سایت‌های خود را برای مطابقت با استانداردهای جدید تغییر دهند. صادق سعادت نیز قبل از این به نکاتی درباره سئو مشهد اشاره کرده بود.

سازگاری با موبایل حتی مهمتر از قبل شد. برخی از سئوکاران بی‌تجربه‌تر ممکن است شروع به جستجوی Core Web Vitals به عنوان عامل جدید رتبه‌بندی صفحات وب کرده باشند.

با این همه اطلاعات جدید که از سال گذشته در دست ماست، ممکن است برخی تصورات غلط در مورد خوب و بد برای سئو در سال 2022 ایجاد شده باشد.

در این پست، می‌خواهم برخی از افسانه‌های مربوط به به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر و اصلی‌تر 2021 گوگل را مطرح کنم و سپس آن‌ها را از بین ببرم.

بنابراین، اینجاست - چک لیست نه چندان سئو برای سال 2022 شما. در اینجا سه ​​مورد از کارهایی که نباید انجام دهید وجود دارد.

 

1. Core Web Vitals (CWV) را بالاتر از محتوای با کیفیت در اولویت قرار ندهید

بر کسی پوشیده نیست که Core Web Vitals گوگل از جمله عناصری هستند که می‌خواهید وب سایت خود را در سال 2022 بهینه کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده باشید.

به عنوان یک یادآوری سریع، Core Web Vitals در تقاطع بین سئو و توسعه دهنده وب قرار دارند و اندازه گیری بزرگترین رنگ محتوای وب سایت شما، اولین نمایش ورودی و تغییر چیدمان تجمعی هستند.

این قسمت‌هایی از وب‌سایت شما هستند که ابتدا بارگیری می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند در چند میلی ثانیه اول با سایت تعامل داشته باشند. منطق به ما می‌گوید که هر چه زمان بارگذاری شما کندتر باشد، تجربه کاربری سایت شما بدتر خواهد بود.

اول از همه، این دقیقاً اطلاعات جدیدی نیست. همه ما در مورد سرعت صفحه و تاثیر آن بر سئو می‌دانیم. ما همچنین می‌دانیم که چقدر حیاتی است که Core Web Vitals شما در تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد، جایی که حدود 60 درصد جستجوهای Google از آنجا انجام می‌شود.

Google Core Web Vitals خود را به‌عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی آنقدر جدی می‌گیرد که اکنون می‌توانید گزارش CWV را در کنسول جستجوی Google بیابید و معیارهای CWV ​​را در نتایج PageSpeed ​​Insights دریافت کنید (فقط برای تلفن همراه تا فوریه ۲۰۲۲، زمانی که معیارها برای دسک‌تاپ منتشر شوند).

با توجه به آن، چرا من آن را یک تصور اشتباه می‌نامم که Core Web Vitals باید در صدر چک لیست بهینه سازی SEO برای سال 2022 باشد؟

به این دلیل است که خود گوگل به صراحت اعلام کرده است که داشتن یک تجربه در صفحه بالا بر انتشار محتوای قاتل برتری ندارد. محتوا همچنان در سئو پادشاه است. مفید بودن و پاسخ به سوالات کاربران یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی است.

بنابراین، این یک تصور اشتباه است که Google رتبه‌بندی خوبی برای شما نخواهد داشت، مگر اینکه Core Web Vitals شما همه در مکان‌های سالم و محکم قرار داشته باشند.

با این حال، داشتن همه آن شرایط ایده آل است. اگر محتوای وب عالی و Core Web Vitals بهینه‌سازی شده دارید، احتمالاً در جستجوی ارگانیک بهتر از صفحه‌ای بدون Core Web Vitals قوی عمل خواهید کرد.

بنابراین، در سال 2022، مطمئناً روی Core Web Vitals خود کار کنید، اما ابتدا یک برنامه بازاریابی محتوای دقیق ایجاد کنید.

 

2. تصور نکنید که سایت بررسی محصول وابسته شما مشکل دارد

تصور اشتباه دیگری که ممکن است از به‌روزرسانی Google در سال 2021 به وجود آمده باشد، این است که سایت‌های وابسته، به‌ویژه سایت‌های بررسی محصول، پس از به‌روزرسانی بررسی‌های محصول از آوریل، در آب داغ قرار داشتند.

گوگل قصد داشت این به‌روزرسانی، بررسی‌های عمیق و مفید محصول را به مرورهایی که هرزنامه هستند و جزییات کمی دارند، اولویت دهد. به عبارت دیگر، همانطور که در جستجوی ارگانیک، محتوای با کیفیت بالاتر در اینجا برنده خواهد شد.

اگر زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی با راه‌اندازی یک سایت وابسته با کیفیت پایین که بررسی‌های مزخرف محصول را ارائه می‌کرد و اساساً برای هزاران نفر اسپم می‌شد، درآمد کسب کرد، به‌روزرسانی بررسی‌های محصول آوریل 2021 Google شروع به از بین بردن آن کرد.

موتور جستجو اکنون بررسی‌های طولانی و دقیق را در اولویت قرار می‌دهد، نوعی که اعتماد کاربران را ایجاد می‌کند. اینها انواعی از محتوای وابسته هستند که از به‌روزرسانی Google سود می‌برند، در حالی که سایت‌های هرزنامه همچنان از رتبه‌های برتر ناپدید می‌شوند.

بنابراین، می‌توانیم این تصور غلط را فراموش کنیم که بازبینی‌کنندگان خوب، صادق و سخت‌کوش محصولات وابسته به نوعی از به‌روزرسانی آسیب می‌بینند.

تا زمانی که چیزی مرتبط و مفید برای کاربران ارائه می‌کنید، ممکن است حتی از آوریل 2021 رتبه بندی خود را افزایش داده باشید.

 

3. تصور نکنید که گوگل همه عناوین شما را بازنویسی می‌کند

آخرین تصور اشتباهی که می‌خواهم در اینجا به آن بپردازم این است که شما نیازی به تلاش برای برچسب‌های عنوان صفحات خود ندارید، زیرا گوگل به هر حال پس از ابتکار بازنویسی برچسب عنوان خود در آگوست 2021، همه آنها را بازنویسی می‌کند.

اول یه توضیح در ماه آگوست، بسیاری از شما می‌دانید که سئوکاران در سراسر صنعت متوجه بازنویسی عناوین صفحه‌شان شده‌اند، نه آن‌طور که در ابتدا آن‌ها را ایجاد کرده بودند.

گوگل به زودی صاحب عناوین صفحات شد، اما فقط آنهایی که معتقد بود واقعاً برای تجربه کاربر کمتر از حد معمول هستند. از نظر گوگل، این برچسب‌های عنوان بی‌مصرف شامل برچسب‌هایی می‌شدند که مملو از کلمات کلیدی، بیش از حد طولانی، سرتاسر وب‌سایت معین یا فقط گم شده بودند.

اما سئوکاران همچنان متوجه شدند که برچسب‌های عنوان به ظاهر بهینه شده برای سئو همچنان در حال بازنویسی هستند و عناوین جدید همیشه مستقیماً از عنوان اصلی نمی‌آیند. گاهی اوقات، همانطور که گوگل از سال 2012 انجام داده است، موتور جستجو از معناشناسی برای بازنویسی عنوان استفاده می‌کند تا توصیفی تر یا فقط بهتر باشد.

در موارد دیگر، عناوین جدید گوگل از متن H1، متن بدنه یا متن لنگر بک لینک آمده است.

گوگل این تلاش‌ها را به عنوان یکی از راه‌های عالی برای بهبود تجربه کاربر در طول جستجو می‌دید و هنوز هم می‌کند.

با این حال، بسیاری از سئوکاران آن را اینطور نمی‌دانستند، به خصوص با توجه به اینکه بازنویسی‌های گوگل گاهی اوقات باعث کاهش ترافیک می‌شوند.

به بیان ملایم، سر و صدایی در جامعه SEO بر سر این تغییر ایجاد شد، به طوری که گوگل برای بار دوم خود را تنها یک ماه بعد، در سپتامبر 2021 توضیح داد.

در آن پست وبلاگ، گوگل گفت که در 87 درصد مواقع از برچسب‌های عنوان خود بازاریابان استفاده می‌کند (در مقایسه با 80 درصد در آگوست). 13 درصد دیگر برای بهبود موارد زیر بازنویسی می‌شود:

  • عناوین خیلی کوتاه
  • عناوین قدیمی،
  • عناوین دیگ بخار،
  • و عناوین نادرست

و اکنون برای بازگرداندن همه چیز به اصل این موضوع: این یک تصور اشتباه است که شما وقت خود را برای نوشتن برچسب‌های عنوان پس از آگوست 2021 تلف می‌کنید.

گوگل در واقع نمی‌خواهد تگ‌های عنوان شما را بازنویسی کند. این را به وضوح در پست وبلاگ خود در سپتامبر بیان کرد.

آنچه گوگل می‌خواهد این است که شما به تنهایی عناوین صفحه با کیفیت بالا را بنویسید، عناوینی که توصیفی، واقعی و مفید باشند. به کاربران آنچه نیاز دارند بدهید، گوگل عناوین شما را به حال خود رها خواهد کرد.

با این حال، یکسری کلمات کلیدی را در آنجا پرتاب کنید، یا از عناوین دیگ بخار در سرتاسر سایت خود استفاده کنید، و می‌توانید از Google انتظار داشته باشید که از طرف شما پاکسازی کند. مشکل اینجاست که ممکن است شما شخصاً نتایج را دوست نداشته باشید.

برچسب‌های عنوان در سئو مهم هستند. فکر نکنید که تلاش‌های شما فقط به دلیل تغییر سال 2021 بیهوده است. روی ایجاد تگ‌های عنوانی که برای کاربران مهم است تمرکز کنید، و حال شما خوب است.

 

پیش رفتن

سه تصور غلطی که در اینجا به آنها پرداخته ام می‌تواند در سال 2022 خطرناک باشد.

حال، آیا Core Web Vitals، لینک‌های وابسته با کیفیت و برچسب‌های عنوان برای گوگل مهم هستند؟ می‌توانید شرط ببندید که هستند. اما سئوکاران نیز باید در هنگام نزدیک شدن به این موارد هوشمندانه عمل کنند. هر کاری که مرکز جستجوی گوگل انجام می‌دهد، کاربر را در ذهن دارد.

برای Core Web Vitals بهینه سازی کنید، اما همچنان تولید محتوای با کیفیت را در اولویت قرار دهید.

سایت بازاریابی وابسته خود را اجرا کنید، اما مطمئن شوید که بررسی‌ها مفید هستند.

و تگ‌های عنوان شگفت انگیز SEO را بنویسید تا گوگل نخواهد آنها را بازنویسی کند.

پیروی از این دستورالعمل‌ها فقط می‌تواند در سال آینده به شما کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۰۰ ، ۱۸:۱۹
بهزاد مرعشی